9 Şubat 2020 Pazar

intercar 6 ( 2019 ) ALMANYA-FRANSA-DİSNEYLAND-BELÇİKA-HOLLANDA-GİETHOORN

İntercar 6 (03-10 Haziran 2019)

2018 yılının aralık ayı sonlarıydı. 2019 Haziran ayı Ramazan bayramı için bir gezi planlamaya karar verdim. Hemen internetten ucuz bilet aramaya başladım. Pegasus’un Ankara Köln uçağının indirimde olduğunu görünce hemen bittuşu aradım. Var mısın İntercar 6 ya diye sordum. Varım cevabını alınca hemen bileti aldım. 3 Haziran 2019 Ankara Köln uçağı dönüş 10 Haziran olmak üzere biletlerimizi aldım. 8 günlük İntercar 6 gezisi planlanmıştı. Rotamız Ankara Köln Paris brugge Brüksel Amsterdam giethoorn Ve tekrar köln üzerinden Ankara şeklinde olacaktı. Önümüzde altı aylık bir süre vardı ve bu süre bu geziye hazırlanmak için gayet yeterli bir süreydi.Her zamanki gibi köln den araba kiralama işine giriştim hemen. 8 gün için Yaklaşık 1200 TL’ye Ford Kuga Marka bir jip kiraladım. Daha sonra otel rezervasyonları yaparak gezi öncesi yapılması gereken en önemli şeyleri yapmış oldum.Bu rotayı daha önce bihterle birlikte yapmıştık fakat bu seferki gidiş amacımız canım kızım berile disneylandı gezdirmekti.Bu yüzden çok heyecanlıydım biz küçükken televizyonda çıkan reklamlarda disneylandı görmüştüm ilk defa. Buranın hayal dünyasında bir yer olduğunu düşünüyordum çok büyüyünce öğrendim gerçek bir yer olduğunu ve paris’te bulunduğunu. Daha önceki gezilerden edindiğim bilgiler doğrultusunda bu geziye hazırlanmak çok daha kolay oldu. Son olarak disneyland giriş biletlerini temin ettikten sonra hazırlıklarımız tamamlanmıştı.

03 haziran 2019 Ankara-köln-paris (1.gün)

Ve işte büyük gün geldi çattı Ve gezimiz başlıyor.Pegasus hava yollarının PC 1681 sefer sayılı uçağı Ankara esenboğa havalimanı dış hatlar Terminalinde bizi bekliyordu.Sabah saat 04:15’te uçağı bindik ve yerel saatle yediye doğru kölne indik. Rahat bir yolculuktan sonra hemen havalimanında bulunan araç kiralama bölümüne gittik. Bir üst katagoriden araç araba alabilmek için Bir miktar farkla toplam 1600 TL’ye 7günlük ford Edge marka Devasa bir jip kiraladık. Arabanın yanına vardığımız zaman ne kadar büyük olduğunu bir kez daha anladık araba yola sığmıyordu ama çok geniş ferah ve çok güzel bir arabaydı.

Bütün yol boyunca aracı dar yerlere park etmek dışında hiçbir sorun yaşamadık. Arabayı alır almaz yola koyulduk Ve ilk durağımız Paris’ti.400 kilometrelik bir yolumuz vardı. 5 saat sonra Paris’e ulaştığımızda ilk işimiz otele yerleşmekti. Otel İbis Paris declichy Marie oteline ulaştık.otel yeni ve temiz ama biraz dar. Valizi açacak yer yok malesef ama olsun. Otele yerleştikten sonraİlk durağımız olan Eyfel Kulesi de hareket ettik. Eyfele en son 2011 yılında Serkanlarla beraber gelmiştik. Sekiz sene sonra tekrar görmek de varmış nasipte.Gerçekten çok özlemişim yaklaşık 2 saat eyfelin dibinde oturarak eiffel izledik ve ailemle beraber güzel dakikalar geçirdik.

Kulenin çok değişik bir havası var. eyfel civarında yemeğimizi yedikten sonra dünyanın çözmesi en zor metro hatlarından biri olan paris metrosuna bindik. Son 1 ay sadece metro çalışmama rağmen çözmek gerçekten zor oldu ama gezimiz boyunca defalarca sorunsuz kullandık. Cartne dedikleri 10 luk kartlardan aldık.akşam otele döndük ve çok yorgunduk.hemen uyuduk. Yarın tüm parisi gezme planımız var:)

04 haziran 2019 paris (2.gün)

Sabah saat 8:00’de uyandık. Bugün Ramazan bayramıydı ve biz bayramı Paris’te geçiriyorduk çok mutluyduk.Metrodan bu sefer zafer takında indik.Şanzelizeyi baştan sona gezdikten sonra Bir markette alışveriş yaptık ve kahvaltıyı Fransa’nın ünlü saraylarından biri olan petit sarayın bahçesinde yaptık. Burada bihter çok güzel bir video hazırladı ve Instagram’a koydu. Bu güzel kahvaltı sonrasında yolumuza

devam ettik. Parisin güzelim köprüleri gördük ve concorde meydanında 10 yıl önce fotoğraf çektirdiğim meydanda tekrar fotoğraf çektirdim. Müthiş bir duygu. Daha sonra louvre müzesine doğru yola koyulduk. Müzeyi daha önce gördüğümüz için içine girmedik. Bahçesinde bir süre dinlendik beril kuşlara yem verdi çok güzel bir zaman geçirdik. Bir sonraki durağımız notr dame katedraliydi. Her zmanki gibi girişte sıra olduğu için beklemedik. O sırada inanılmaz bir yağmur başladı ve biz kendimizi Paris’in en önemli

Midyecisi olan Brüksel leon midyecisine zor artık. Hayatımızda yediğimiz en lezzetli midyelee için teşekkürler leon.bu esnada berilin ayakkabıları bebek arabasının altındaydı. Bıdış uyandığında kötü bir haber. Ayakkabılar düşmüş. Her yeri sel götürmüş pariste.dönüş yolunu takip ederek ayakkabıları

aradık. 15 dk yürüdükten sonra güzel bir insan ayakkabıları bulmuş yolun kenarına bir mermerin üzerine bırakmış. Ayakkabıları görünce bittuşum sevincini unutamam.beril o ayakkabıları çok seviyordu.şanslıyız. Bu arada epey bir yol yürüdük ve inanılmaz yorulduk.akşam üzeri tekrar eyfele gittik. Eyfeli bir kez daha gördük ve çok güzel zaman geçirdik.akşam otele döndüğümüzde yorgunluktan ayak tabanlarımı şişti.paris artık bitmişti ve hedef disneylanddı.iyi uykular.

05 haziran 2019 Paris-disneyland-brugge( 3.gün)

Sabah erkenden yola koyulduk. Bugün günlerden beril.saat 10.00 da disneyland açılcak ve biz paris e son bir kelime söylüyoruz. Au revoir parisss. Tekrar görüşmek üzere. Seni seviyoruz.saat tam 10.00 da disneyland otoparkındayız.

Biletleri netten kişi başı 53 euro ya almıştım. Pahalı bir eğlence ama berişim için değerdi. Otoparka giriş 20 euro. Tek sorunumuz çiseleyen yapmır ve hava durumu tüm gün yağış gösteriyor. Umarım günümüz mahvolmaz. Dineyland paris merkeze 45 dk lık bir mesafede.ve işte disneylanda giriyoruz.

Girişte walt disney in meşhur kalesi karşılıyor bizi.kocaman bir park ve elimde yine harita parkı çözmeye çalışıyorum.6-7 bölümden oluşan parkın tamamına yakınını gezdik.eğlence bölümleri aktivite bölümleri derken yağmur başladı.dinlene dinlene yolumuza devam ettik.bizdeki galaksi tarzı bir trene binerek madene giriyorsunuz. Beril binebilir dediler boyunu ölçtükten sonra. Uzaktan basit bir tren gibi görünsede binince yanlış bir karat verdiğimizi anladık. Biz bile korktuk çok süratli bir tren.

Berilde korktu ama dayandı kuzum. Kusucammmm demesi hala kulağımda:) ama dayandı kuzum.cesur kız valla.son olarak çıkışta kortej olduğunu öğrendik. Tüm walt disney kahramanları geçiş yapıyorlar.
Hepsini gören berişin değmeuyin keyfine. öğleden sonra 6 gibi parktan ayrıldık. Disneyland geeçekten güzel, eğlenceli. Keşke hava biraz dhaa iyi olsaydı. Sağlık olsun.evet artık fransa dan ayrılıyoruz. Hedefimi belçika ve benim hayatımda en sevdiğim şehir brugge.brugge a 4 saatlik bir yolumuz var.gece 11 gibi varıyoruz bruggea. Hemen otele yerleştik. Buradaki oteli çok araştırdım.farklı bir yer olsun istiyordum ve hotel ludewijk van male oteli tercih ettik.

Gecelik 100 euro oda ama otel 1800 lerden kalma bir şato. Otele gece vardığımız için oteli ancak sabah keşfedebildik.bugünde çok yorucu olduğu için hemen uyuduk. Yoğun ama güzel bir gündü.

06 haziran 2019 brugge(4.gün)

Merhaba brugge günaydın brugge. Sabah uyanır uyanmaz pencereden dışarı baktım ve o muhteşem manzarayı gördüm. Otelin arka bahçesi kocaman bir cennet.ufak bir gölet ve çimenlik alanlar inanılmaz.hemen kahvaltıya geçtik. Tarihi restoranda güzel bir kahvaltı sonrası bahçeye çıktık. Hava çok güzel ortam inanılmaz ve bizler çok mutluyduk. Biraz keyif yaptıktan sonra brugge merkeze arabamızla hareket ettik. Otel şehre 10 dk mesafede.merkeze arabayı bıraktıktan sonra brugge un kalbi markt meydanına geldik.

Bu benim brugge a 3.gelişim ve artık harita kullanmıyoruz:) güzel bir his. Orası bizden bilindik bir şehirdi.meydanda 1 saat insanları izledik meydanın keyfini çıkarttık. Berilim koşturdu biz peşinden.bu meydan bana huzur veriyor. Brugge un dar sokaklarına vurduk kendimizi. Kaybolduk, kayboldukça daha güzel yerler gördük.brugge a gelmişken kanal turu yapmadan olmazdı. 45 dk lık güzel bir kanal turu sonrası güzel bir restoranda harika bir yemek yedik.neredeyse bütün brugge u gezdikten sonra tekrar meydana gelip o kare

çatılı evlerin altında bulunan meşhur kafelerden birine oturduk.O an kendimi en mutlu hissettiğim anlardı belkide gezi boyunca.Ailem yanımda ve brugge dayım. İnsan daha ne isteyebilirdi ki? Çok güzel resimler çektik.her sokağı ayrı bir güzel.akşam üzeri güneş batarken ayrılıyoruz brugge merkezden ve otele dönüyoruz.

Bruge belki bir paris roma değil ama kendine özgü orta çağdan kalma küçük bir şehir. Avrupada buraya en çok benzeyen yer pragdı.dinlenmek huzur bulmak istiyorsanız brugge a gelmelisiniz.akşam otelin lobisinde biraz zaman geçirdikten sonra odamıza çıktık.brugge a doymuştuk gün sonunda.sabah hedef brüksel.

07 haziran 2019 brugge-brüksel-amsterdam (5.gün)

Sabah uyandıktan sonra büyük arabamızla koyuluyoruz yola.1 saat sonra brükseldeyiz. Ab nin başkenti brüksel ankaraya benzer. Biraz resmidir. Ama dünyanın en güzel meydanlarından birine ev sahipliği yapar. Ve işte grand place deyiz. Ve belediye binası tüm heybetiyle ve mavinin en güzel tonu çatısıyla bize bakıyor.bu meydandaki binalar 1700 lü yıllarda yapılmış ve halen korunuyor.brükselin ara sokaklarında dolaştıktan sonra mannicen pis yani işeyen çocuk heykeline ulaşıyoruz. Brükseli bittomla 8 sene önce iyice gezdiğimiz için çok fazla kalmadık.
Öğlen yemeğini yedik ve yeni hedefe doğru yola koyulduk. Hedef hollanda.yaklaşık 4 saatlik yolculuğun ardından amsterdama ulaşıyoruz. Otelimiz merkeze uzak. Best western Amsterdam otel. Akşam üzeri varıyoruz otele. Valizleri attıktan sonra hemen amsterdam merkeze gittik.dam meydanında biraz takıldıktan sonra geç saate kalmadan ayrıldık.hava çok soğudu ve arabaya gidene kadar donduk.yarın daha detaylı gezeceğiz.otel güzel ama biraz uzak merkeze.iyi uykular.

08 haziran 2019 amsterdam( 6.gün)

Sabah kahvaltı sonrası amsterdam merkeze doğru yola çıktık ama yağmur başladı ve arabadan inemedik. Durmaya niyeti yoktu yağmurun ve bir avm ye attık kendimizi. Bir süre sonra ayrıldık avm den.ilk durağımız bloemenmarkt yani çiçek pazarı. Binbir çeşit çiçeklerin arasından

geçiyoruz.peynir dükkanlarına da uğruyoruz. Güzel bir gouda peyniri ve beyaz şarap aldık.Berişime bir oyuncak kuzu aldık.rotamız vondelpark. Hava biraz düzeldi ve göl kenarında bittomla beyaz şarabımızı gouda peyniri eşliğinde yudumladık.berişimde ördeklerle oynadı:) Amsterdam’ın ara sokaklarında epey bi dolaştık.kalabalık yerler berbat durumda. İpsiz sapsız çok fazla tip türemiş. Şehir maruana kokuyor. Çocuklu aileler için pek ideal bir şehir değil.

Akşam otele ulaştık ve uyuduk.amsterdam brugge sonrası çok fazla kalabalık ve hareketli geldi bize.bisikletliler çok fazla ve araba kullanmak çok zor.

09 haziran 2019 amsterdam-giethoorn-köln ( 7.gün)

Bugün son günümüz ve otelimiZden ayrılıyoruz.hedefimiz son zamanların popüler destinasyonu giiethorn. Amsterdama 1.5 saat uzaklıkta küçük bir kasaba.kanalllarsaki teknelerle kasabayı geziyosunuz. Hobbitlerin köyü diyolla. Öğlen varıyoruz giiethorna. Arabamızı park ettikten sonra 1 saati 25 euro olan bir motorlu kayık

kiraladık.direksiyonlu ama kullanmak çok zor. Kanallar çok dar ve birsürü tekne var.geçtim direksiyona ver elini gieethorn ara kanalları.harita eşliğinde eşsiz manzaralar gördük.inanılmaz sakin bir kasaba. Evler hobbitlerin evleri gibi. Huzur dolu bir kasaba.yolu şaşırmam ve yaşadığım hafif stres sonrası turu kazasız tamamlıyoruz.gieethorn gerçekten harika bir yer.dünyada eşi varmısır bilemiyorum ama farklı bir yer olduğu kesin.akşam 20.50 de uçağımız ve bizim 18.00 de köln de olmamız gerekiyor. Öğleden sonra ayrıldık giiethorndan ve 3 saat sonra köln deyiz almanyadayız.direkt havalimanına gidiyoruz.

Köln bonn havalimanına girer girmez arabamızı teslim ettik.yol boyu bize eşlik eden fors edge ye teşekkürler. Check in işlemlerinin ardından pc-1682 sefer sayılı uçağımıza bindik.yol boyu gurbetçi genç bir kardeşimizin kızlarla dedikodu yapmasına katlansakta gece 01.30 da Ankaradayız ve şükürler olsun ki kazasız belasız bir geziyi tamamlıyoruz. Plana tamamen bağlı kaldık ve kusursuz bir şekilde uyguladık.çok yorulduk, çok yürüdük ama çok eğlendik. Daha da önemlisi berilim disneylandı gördü 4 ülke gördü. Belki ileride hatırlar bu güzel günleri.bugun kızım okuma yazma bilmiyor ama birgün öğrendiğinde umarım bu satırları okur.seni çok seviyoruz canım kızım. 21.12.2019 lefkoşa